måndag 11 augusti 2008

En vit jul?

Idag bokades flyg och Gästehaus för julhelgen. Jag kommer att få fira jul i byn Bärental i Schwarzwald med kvinnorna i mitt liv; min sambo och min mamma. Den förra stannar dock i Tyskland längre än den senare, så den balansen borde vara i skick, så vi kan undvika drama som kunde få drag av italienskt son-moder-komplex, hehe!

Bärental ligger vid Schwarzwalds högsta berg Feldberg (1493 m) och där finns också ett skidcenter, så man borde få snowboard-säsongen inledd redan före nyår! Räknar med att få uppleva den vita jul, man gått miste om här på nordligare breddgrader under de senaste åren.

6 kommentarer:

eki sa...

Du e då ute i tid:)

Jonathan sa...

Jep, e av den lite nervösa typen när de gäller att ha saker fixade i god tid ;)

Anonym sa...

Aha! :D

Emma sa...

Kul att du bloggar Jonathan så man får följa med dina äventyr :) Jag vill också på utbyte.. igen. Det var absolut det bästa jag gjort i hela mitt liv. Kom ihåg att njuta av varje sekund! När var det som det blir avfärd?

Jonathan sa...

Alltid trevligt med en läsare till :) Dags för avfärd blir det 28.9.

Anne sa...

Heej Jonathan!
Nu har jag också en blogg, jeee. Har länkat till dig så jag kan läsa om dina äventyr. Hur går allt för dig med läsande å planering inför Tyskland?