torsdag 28 augusti 2008

GBG

För en vecka sedan blev jag gräsänkling eftersom sambon fått för sig att åka till vårt kära grannland i väster, till Göteborg närmare bestämt. Där ska hon tillbringa hela höstterminen i hopp om att lära sig det exotiska språk som talas där borta ;) Nåjoo, skämt åsido, hennes inst. här i Åbo e lite snål me bjuda ut utbytesplatser så nu får jag helt enkelt finna mig i att hon for till Sverige.

Detta innebär ju naturligtvis att jag också under höstens lopp får äran att åka en sväng till Gbg och flygen för detta är nu bokade. I Frankfurt ordnas nån form av intro-dagar 1-2.10, men sen börjar undervisningen först den 13. Då jag dessutom med största sannolikhet inte fått mitt rum då ännu så känns det vettigt att åka till Gbg redan då, 3-8.10 närmare bestämt. Ser fram emot en trevlig vecka med sambon i en stad som enligt vad jag hört lär kunna erbjuda bra biffrestauranger :)

4 kommentarer:

Jessica sa...

Hördu, det exotiska språk som talas här är faktiskt tyska :P
Jeejee för att du kommer! <3

Sara sa...

Helluu!
Läste just din kommentar till min blogg, om suomiviina och kom att tänka på texten bakom Kaatoryyppy. Den svenska versionen är oslagbar, kolla upp den om du inte läst den!

Anne sa...

Va kul att du kommer att hälsa på Jessica! Det är säkert spännande nu när avfärden närmar sig. Hur gick esine annars?

Anne sa...

Hallooo!
Ja det var ju sant d, det var ju ympäristö som du hade. Tror faktiskt inte att jag har stött på nån som har sagt "oj, vilken lätt kurs!". Jag gillade inte heller kursen, men trots det kommer jag i Australien att avlägga en kurs i international environmental law. Don´t ask me why. Hah. Tänkte väl bara att miljörätt e väldigt mkt på tapeten just nu å att en internationell synvinkel säkert inte skadar. :) Kämpa på med läsandet!