fredag 27 februari 2009

El fortnight ultimo

Idag inleddes det sista dussinet dagar före hemkomsten. Och av dessa kommer jag tillbringa fem i Klagenfurt, Österrike, så jag är nu egentligen inne på sista veckan i Frankfurt. Tre av fyra tenter är skrivna och den sista väntar på onsdagen - tysk skatterätt...nå, själv har jag ju valt mina kurser. Börjar bli dags att fundera på praktiska grejer också. Har fixat tider för att hämta upp intyg, säga upp studieplatsen och för att få rummet granskat.

Förra veckoslutet utgjorde en välbehövd och -förtjänad(?) paus i de hårda studierna. Jo, jag har faktiskt studerat de senaste veckorna, tenter som närmar sig har den effekten på mig. På fredagen kockade jag först med Jimmy och Katie, som hade satsat på hippistuk kvällen till ära. Sedan var det dags att måla Jimmy grön i ansiktet och för mig att dra på svarta kläder, sätta gel i håret samt att sätta på solglasögon och voilá: Hippin, The Hulk och The Terminator var färdiga för Fashingsparty på Campus Bockemheim, den största av sitt slag i regionen. Festen var megastor och en av de bästa jag varit på under min tid här! På lördagen kom två av Katies vänner från USA till Frankfurt och på kvällen for vi ut och äta på schnitzelrestaurang och sen drog vi vidare till Sachsenhausens breda pubutbud =)

Början av denna vecka präglades av långa dagar framför datorn, i vilken jag hade allt material för torsdagens tent i International Banking. En intressant och aktuell kurs, men ibland blir det helt enkelt för mycket, skönt tenten nu är skriven.

Imorgon blir det dags att fara ut med gänget för att fira min annalkande ålderdom, tror jag i år går över den tröskeln då alla extra år börjar kännas onödiga ;) Måste se till att fira den flyende ungdomen ordentligt, nästa år lär jag inte orka med något festande mer ;)

1 kommentar:

Kasper sa...

"nästa år lär jag inte orka med något festande mer ;)"
HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHahahahAHAHAHAHAHAHAHAHHA...måste andas lite...HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA