onsdag 14 januari 2009

Nichts besonderes

Med hänvisning till der sista orden i förra inlägget måste jag inleda detta inlägg med att allra ödmjukast medge att om det var någon som gick sönder med kylan förra veckoslutet så var det undertecknad ;) På dagarna var det varmt och skönt, åtminstone där solen lyste, men till kvällarna blev det svinkallt för de breddgraderna, vilket innebar att det inomhus var svinkallt för vilka breddgrader som helst, det var alltså inomhus jag frös...

Trots denna lilla setback är jag mycket nöjd med min lilla södernsemester; det var roligt att se hur Jimmy bodde (och att träffa hans trevliga familj) samt att få uppleva Sevilla och att dessutom hinna ta en snabb titt på även Lissabon. När jag på måndagen återvände till Frankfurt var det bara att finna sig i att vardagen åter är här med allt vad det innebär...

Följetongen om min väntan på Internet har gått vidare; i förrgår fick jag en LAN-kabel med löften om att själva nätet skulle börja funka i går...idag dök det upp en lapp på dörren enligt vilken nätet med 100 %:ig säkerhet kommer att funka fr.o.m. imorgon, we’ll see...

Igår var det dags för avskedsdrinkar med Clement, som idag åkte tillbaka till Singapore, eftersom den nya terminen där börjat (precis som överallt förutom i Tyskland...) och han inte kan missa de två första månaderna av den. Han hade fyra tenter under sina sex sista dagar här, men klarade allt med äran i behåll. Det är synd att en av de personer jag kommit bäst överens med skulle åka hem nu redan, men besök till Singapore planeras redan =)

Sedan Jessica kom hem för en dryg vecka sedan och börjat rapportera därifrån har jag för första gången drabbats av något som eventuellt kunde jämföras med hemlängtan. Don't get me wrong, inte sitter jag här och gråter, men inte kommer jag heller att vara förkrossad den dagen då jag lämnar Frankfurt för Åbo. Tror iofs den svåraste biten både då det gäller att sakna Åbo eller att lämna Frankfurt ligger i de personer man har på någondera orten och på den punkten finns det ingen perfekt lösning...

I övermorgon är det Jimmys födelsedag och födelsedagsbarnet själv var åtminstone på det klara med hur han vill firas, fuktigt ska de bli! =)

Inga kommentarer: