onsdag 1 oktober 2008

Immatrikulation och sånt

På måndagen träffade jag alltså min Buddy (=utistutor), Chris, först på dagen på ett av campusen och senare på kvällen tog vi en runda runt kärncentrum och gick sedan på en öl till en bar, som befinner sig på taket av ett köpcentrum vid shoppinggatan die Zeil. Utsikten över Frankfurts upplysta Skyline var nog snäppet stiligare än utsikten från Vårdberget en regnig kväll i september.

Igår tog jag det bara lugnt, eftersom det regnade nästan hela dagen. Fixade lunch med Jimmy från Sevilla. Han bor i samma rum på hostellet, som jag. Vi har båda bott här nu tre nätter och ska stanna två till. I rummet finns åtta sängar och vi två är de enda som bott här mer än en natt... Jimmy heter egentligen Jaime, men han tyckte att mitt harkelljud då jag uttalade j:et i hans namn inte var tillräckligt bra, så det blev Jimmy i stället =) Det kom senare fram att han även hemma kallas Jimmy, så jag behöver inte känna mig särbehandlad.

På kvällen gick vi på bio. Dit kom Chris, Jimmy, Davide (från Italien) och Clement (från Singapore). De två sist nämnda ska studera ekonomi med mig. Eftersom allas tyska inte är så stark, så måste vi välja en film som inte var dubbad. Valet föll på Babylon A.D. med Vin Diesel i huvudrollen. Filmen var någon form av futuristisk dystopi där Vin Diesel var den bittra och våldsamma hjälten...inte en film jag kunde rekommendera för de stora massorna, hehe!

Då jag och Jimmy kom tillbaka till hostellet efter bio och pizza mötte vi John (från Australien) och Jesus (från Colombia) från vårt rum. De skulle ut på några öl, så vi hängde med dem till en irkku-pub nära hostellet.

Imorse har jag varit en sväng till universitetets International Office och blivit inskriven. Senare på dagen börjar min första Orientation Day och imoron har jag den andra.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Så du träffar internationella människor, här finns bara finnar och tyskar ;) Men inte verkar du ju öva din tyska, det kan du göra här :P

Anne sa...

Nu är du på utbyte när du träffar mänskor från hela världen - det är det allra bästa!! NJUUUUT! Du kommer att ha så KUL!